wilmagerritdownunder.reismee.nl

Sydney

Om half vijf op Schiphol gebracht door Michèle en Gijs, met Tijn en Fenna. Jacques en Eline kwamen ook net binnen, de tassen ingeleverd. Ze werden gelijk doorgelabeld, dus die zouden we in Sudney pas weer zien. Daarna kon het feestje voor Tijn beginnen. Vliegtuigen kijken en er ook inzitten op het panoramadek. Toen nog een kopje koffie met een Syrisch koekje van de overburen. Tijn vermaakte zich goed in de ballenbak o.i.d. Het ging allemaal best vlot, ondanks een half uurtje vertraging en drie rondjes extra boven Londen, kwamen we mooi op tijd, konden gelijk doorlopen en voor we het wisten zaten we al in Singapore. Bij Singapore vlogen we langs prachtige stapelwolken. Daar moesten we het vliegtuig uit omdat ze moesten tanken. Jasper had nog wat Singaporese dollars meegegeven aan Jacques, die omgezet in een kopje koffie thee en een appeltje. We zouden daarna weer op hetzelfde plekje in het vliegtuig terugkomen. Nu zijn ze in Singapore erg schoon en netjes wisten wij, dus ons puzzelboekje netjes in het netje bij de stoel laten zitten. Helaas ook mijn instapkaart bleek later. Na ongeveer een uur mochten we het vliegtuig weer in. Wilde die beste man mijn instapkaart weer zien. Hem dus in mijn beste Engels maar uitgelegd dat die in Londen al was ingestapt en nog in het vliegtuig lag. Was allemaal niet zo’n groot probleem maar mest wel een meter of 20 verderop een nieuwe instapkaart laten uitdraaien. Kom ik daar bij een mevrouw aan een balie die het tempo heeft waarbij je in een dag nog geen Cesna volgeboekt krijg. In mijn linker ooghoek zag ik de rij van ruim honderd mensen slinken naar slechts drie ( Wilma Jacques en Eline) en nog een paar wat zenuwachtig rondrennende uniformen. Gelukkig kwamen ze de mevrouw aan de balie een beetje opporren, waarna we toch nog net op tijd, zonder rij, ook niet in het vliegtuig gelijk naar ons plekje konden. Cruijff had weer gelijk, ieder nadeel heeft zijn voordeel!

Op ons plekje bleek het in Singapore niet alleen schoon en netjes, maar ook opgeruimd. De puzzelboekjes en andere zooi was allemaal verwijderd, en we hadden weer een frisse start met nieuw dekentje, kussen en koptelefoon.

Na zeven en een halfuur vlogen we al over Sydney en konden we het operahouse al zien liggen.

Na de douane te hebben overtuigd dat we geen levende haven, hout vruchten en wat al dan niet meer bij ons hadden stonden we buiten. De geldautomaten leken ons allemaal slecht gezind, tot we er achter kwamen dat we vergeten waren de bank op de hoogte te stellen dat we het land uit waren, morgen zal hij het dus wel weer doen. En de Visa card werkt altijd wel.

Met een taxi in de file naar het hotel gebracht. Wist eerst niet waar het was, behulpzaam als we zijn gezegd dat wij wel een tomtom bij ons hadden. Toen wist hij het al weer en zette ons voor de deur af. Waren wel een beetje vroeg, maar konden alvast in één kamer de tassen kwijt. Het hotel uit de betere prijsklasse zit tussen KFC en Mc Donalds in er is dus altijd wel wat te eten.

Nadat de tweede kamer gereed was zijn we met de trein naar het centrum gegaan. We moesten natuurlijk wel wakker zien te bljven tot aan de avond. Rond het Operahouse gewandeld en over de brug heen gelopen om ook een beter zicht op het Operahouse te hebben. In de middag nog op een teraasje gezellig aan de haven gezeten achter een halve liter bier. Dit om beter wakker te kunnen blijven. Het is er mooi maar je moet wel de drukte een beetje zien te ontwijken, er rijdt heel veel verkeer. Maar er zijn ook mooie vogeltjes, papegaaien, kaketoes, ibissen en allerlei andere mooie beestjes.

Op de terugweg zijn we nog even bij een fietsenzaak langsgelopen om een tweedehands fietsje voor Jacques uit te zoeken. Deze moet in de camper mee, dit wordt nog een uitdaging. Daarna zijn we om wakker te blijven nog naar de camperverhuurder gelopen om te kijken of de fiets er wel in zou passen. De zaak was al dicht. maar grote bagageruimten zitten er niet in deze camper. Hij zal dus binnen komen te staan, zal Wilma wel geweldig vinden.

's avonds bij KFC gegeten. Nou daar zien ze ons niet meer. Het was inmiddels al weer aardig donker aan het worden. De eerste vliegende honden kwamen over, dacht eerst dat het uilen waren maar Jacques kende ze al. Rond 20:00 uur was het over. Vannacht goed kunnen slapen. Om 04.30 uur begon de dag weer.

Nadine en Martijn

Goooooooodmorning!
Leuk om weer jullie avonturem te lezen :)
Heel veel plezier vandaag!

Xxx

Gerrit en Clazien.

Wat een start. Fijn dat jullie alles goed voorbereid hebben zodat je wist dat het vliegtuig op de tussenstop helemaal schoon werd gemaakt en dat je je instappas mee moet nemen en dat je thuis natuurlijk het buitenland open gezet heeft om geld op te kunnen nemen.
Tip : de KFC in Brisbane = echt top of the world restaurant.