wilmagerritdownunder.reismee.nl

Noosa Heads

Noosa heads

Vannacht wat ramen moeten sluiten vanwege hevige regenbuien. Het kwam met bakken naar beneden. Zitten hier ook bij een regenwoud, de naam zegt het al . Loopt nu ik dit zit te tikken net een dikke op een muskusrat lijkend beest vlak langs Wilma heen. Deze maakte wel even indruk.

Maar vanmorgen onder ons scherm ontbeten af en toe een bui. De luchtvochtigheid was hoog, je zweette flink, volgens Wilma nog harder dan in de sauna. Na het ontbijt even in de rij gestaan tot een buurman zijn caravan had aangekoppeld. Naar het Great Sandy National park gereden en daar een wandeling gemaakt naar een paar uitzichtpunten op Carlo Sandblow. Mooi uitzicht over Rainbow Beach en Fraser Island. Na deze tippel richting Freshwater lake gereden De zandweg was een flink wasboard. Na een paar kilometer veranderde de zandweg in een kleiweg, met de regen was dit toch net even te glad, toen maar weer gedraaid. Weer naar beneden geglibberd. Een tegenligger begon met zijn lichten te knipperen en met zijn arm uit het ram te zwaaien. Gestopt, bleek het deurtje van de toiletcassette te zijn opengesprongen door het gehobbel. De cassette zat er gelukkig nog in. Op de weg terug naar Gympie weer een knipperende auto, en even later nog één. Stoppen valt daar niet mee, in mijn spiegels te zien zat alles dicht. Na een paar bochten bleek waarvoor ze knipperden. Een paar meisjes met een camperbusje waren vanaf die dellen kennelijk de macht over het stuur verloren en links van de weg geraakt en de bomen in gevlogen. De politie en een takelwagen stond er al bij. Het busje had flinke schade deuken tot in het dak aan toe. Weer rustig verder gehobbeld en in Gympie op en vertrouwd adres een kopje koffie gedronken. Toen een stukje snelweg op richting Brisbane. Kon men mij wat makkelijker inhalen. Richting Noosa Heads. Onderweg nog een keer afgeslagen en na een steile smalle sommige stukken gravel weg, nog een uitkijkpunt op Mount Tinbeerwah, meegepakt. Was een mooi plekje jammer dat het weer niet zo was. Ik kon wel een mooie bui op de foto zetten. In Noosa Heads op de camping op een overflow plekje terecht gekomen, naast de kampkeuken konden we die ook gebruiken. Staan hier langs een baai waar het druk is met watersport activiteiten. Vanavond weer gezamenlijk de maaltijd klaargemaakt. Was wel even tobben want één pit deed het niet, hamburgers en aardappels in één pan gebakken, lekker vet. Het is vol op de camping, die rat heeft zich niet meer laten zien.

Gerrit

Rat zou zomaar wombat kunnen zijn.