wilmagerritdownunder.reismee.nl

Maleny

Het was druk op de camping in Noosa Heads. Veel kinderen, veel geluid, en in de ochtend om zes uur al weer op. Wij waren dus ook weer lekker vroeg. Weer lekker buiten ontbeten. Ik heb voor het ontbijt mijzelf in de buitenkeuken weer flink uitgesloofd. Stond daar tussen twee Australiërs, die met worstjes, champignons lappen spek en eieren op de bakplaten aan de gang waren. Was ook nog een mevrouw met twee apparaten echte cappuccino’s aan het maken compleet met een beetje cacao. Stond er eigenlijk een beetje voor joker met mijn pannetje water met twee eieren erin. Zegt die mevrouw nog zeer vriendelijk tegen mij: “It will not cook” . Nee dat wilde het inderdaad niet. Ik de situatie nog getracht te redden met de opmerking: ‘I’m a starting masterchef’ . Gelukkig kookte het water daarna snel en kon ik er na vier minuten van tussen.

Na het ontbijt vertrokken en een poging gedaan Noosa Heads verder te bekijken. Dat lijken er meer te doen op zondag, centrum stroomde helemaal vol, en bij een rotonde maar eieren voor mijn geld gekozen en alvast en stukje richting Brisbane gegaan. Nog even getankt, zodat we Brisbane gemakkelijk moeten kunnen halen. Dit keer moet de camper worden ingeleverd met een lege tank. We hebben al betaald voor de vulling, dus moet er ook weer niet teveel inzitten wanneer je hem terugbrengt.

In het boek over Australië, dat ik van buurvrouw Pia te leen had gekregen, nog een mooie route tussen Mapleton en Maleny gezien. Deze ingesteld op het navigatiesysteem van de auto.

Stuurde het apparaat mij eerst naar Maleny toe over de snelweg. Waren we er al voordat we nog begonnen waren. In Maleny het Mary Cairncross park bezocht. Een stukje regenwoud met bomen die honderden jaren oud zijn. Van die mooie Red Cedars, met stammen die dunne uitlopers hebben. Meestal zie je deze op tv wanneer ze worden omgezaagd. Vanaf dit park had je ook mooi uitzicht over de Glass House Mountains. Helaas was het niet glashelder.

Na een wandeling van een uurtje door het regenwoud, zijn we een stuk verderop nog naar de Gardner’s Falls geweest. Een watervalletje waar achter een groot deel van de lokale bevolking op zondagmiddag ligt te dobberen. Was een mooi meertje, ze konden er zelfs in duiken. Het watervalletje van een meter of vijf was bescheiden. Toen ik daar wegreed, brandde er ineens een lampje met een gele gevarendriehoek met een uitroepteken op mijn dashboard. Even gestopt, alle sapjes in het voertuig waren nog in ruime mate aanwezig. Weer gestart lampje was weer uit en bleef uit. Misschien was het hellinkje vanaf de waterval wat steil voor zijn niet geheel warme motortje.

Na deze waterval een camping opgezocht, we staan op Ocean view tourist park. Een park met zoals de naam al doet vermoeden uitkijkt over de oceaan en Bribie Island dat een kilometer of 20 verderop ligt.

Kreeg net nog een SMS binnen met de tekst “Hoi willen jullie melk meenemen voor de koffie? Helemaal op hier.” Geen flauw idee wie de afzender is, maar ik vrees dat het zwarte koffie wordt vandaag.

Vanavond zijn de meeste restanten in een pan verzameld en opgewarmd. Het meest exotische was een blikje met mais. Bleek creamy mais te zijn, een soort maispap. Dit is samen met vijf bockworsten, paprika, ui, courgette en blik bonen, toch nog een eetbaar geheel geworden. Het pannetje geheel leeggegeten.

Morgen de camper weer inleveren. Is 82 km rijden vanaf Ocean view tourist park.

Rob

Goeie reis terug!

Ted en Hanneke

Goede reis terug!!!!

Francis

Een goede thuisreis en tot ziens

coby

Genoten van de verhalen.goede reis weer naar nederland

kees en hanneke

Goede reis tot zaterdag!