wilmagerritdownunder.reismee.nl

Royal NP

Om een uur of negen naar de camperverhuurder gelopen. Daar een versleten dvd bekeken waarin de werking van de camper met horten en stoten werd uitgelegd. Bij de uitleg over de verzekering werd duidelijk gemaakt dat wanneer je op z’n kop terecht komt bij een eenzijdig ongeval de verzekering niet uitkeert. Hierna van een jongeman de camper nog uitgelegd gekregen, het was allemaal: ‘no worries’. De elektriciteit werd deels opgewekt met een zonnepaneel op het dak, twee brede grijnzen als gevolg, dat zit wel goed. De aanwezige schades werden genoteerd en nog een pannetje en wat een glaswerk toegevoegd. Hierna konden we vertrekken, gelijk linksaf en met een klein ommetje kwamen we bij het hotel aan waar Wilma en Eline al langs de weg stonden te wachten. De tassen binnen opgehaald en erin gezet en toen gelijk de fiets die Jacques gisteren had gezien gaan halen. De fiets werd voor een mooi bedrag aangeboden, bij het afrekenen kostte hij ineens 35 dollar meer. Bij het vertrek dacht Jacques ineens hardop verrek, die fiets kostte toch dertig dollar minder. Hij weer terug en die dollars kreeg hij gelijk weer terug. Met het voorwiel eruit en het stuur dwars past hij boven op het bed boven de cabine. Bij twee bedrijven in de buurt een paar flinke stukken karton gehaald om e.e.a. te beschermen tegen vuil en olie. Toen eerst naar een winkelcentrum, was heel groot met een parkeergarage. Daar konden wij dus niet in. De straten rond dit winkelcentrum waren allen volgeparkeerd. Bij een doodlopend stukje weg, waar aan het eind een keerlus was met een stopverbod, gezien het geringe verkeersaanbod de gok maar genomen om hem daar even te laten staan. Jacques bleef in de auto, om weg te kunnen rijden wanneer dit problemen op zou leveren. Was hier niet helemaal blij mee want waar moest je naartoe, alles stond vol. Eline en Wilma naar de Aldi, vertrouwd boodschappen doen. Een kar vol voor vier dagen voer en daarna nog even bij een liquor store langs voor een wijntje en een biertje. Daarna weer onderweg en werden we nog gebeld door Anika.

De eerste nacht Royal NP uitgezocht na een rit over brede wegen met smalle rijstroken was het toch wel fijn dat we linksaf het park ingingen waarna de verkeersdrukte weg was. Bij het visitorcentrum langs gereden, waar we de intree voor het park en een campingplaats hebben voldaan. Op de camping een mooi plekje in de hoek aan het water toegewezen gekregen. Het stikt hier van de vogels in allerlei kleuren en maten. Eline kwam bij de toiletten de eerste varaan van een metertje tegen, die slaapt wel goed vannacht.

De accu van de camper gaf wat problemen deze was aan het eind van de middag ineens leeg waarna de koelkast er ook mee stopte. Het zonnepaneel op het dak van de camper laadt hem dan toch niet genoeg bij. Jacques kwam tot de conclusie dat deze accu waarschijnlijk ter ziele was. Morgen kijken hoe langs hij het uitzingt, anders maar naar de verhuurder bellen. Het wijntje en biertje moet wel een beetje koud blijven. En voor het gehakt is het ook wel beter. De motor even laten lopen dan laadt hij wel weer even op, het biertje moet nu wel op temperatuur zijn. In het donker zagen we later op de avond tien stel ogen schijnen. Een koppeltje hertjes welke langs de oever liepen te grazen keken recht in de zaklamp, de beestjes zelf zag je niet in de duisternis maar de ogen lichtte mooi op.

Jaap-Willem

Gerrit,
Ik mis in de tekst dat je links hebt gereden. Gaat dat wel goed?

Gerrit

Goedkoop campertje ?