wilmagerritdownunder.reismee.nl

Corrimal beach

Vannacht al vroeg wakker eerst al wat vreemde geluiden, bleken de rolgordijnen in de wind te zijn, later nog wat dikke druppels regen. Het dakraam dichtgedaan en gelijk was het weer droog. Voor zevenen eruit, een paar zingende kraaien buiten zorgden er wel voor dat je wakker bleef. De tafel en stoelen klaargezet voor het ontbijt. Het aantal vogels, kraaien, Ibissen en Kaketoes begon steeds verder aan te groeien. Het lijkt erop dat deze beestjes graag aanschuiven bij het ontbijt. Toen we eenmaal zaten werden we al gauw omringd door een twintig Kaketoes, een paar kraaien wat Ibissen en ander spul. Die Kaketoes zijn heel voorzichtig wanneer ze een broodkorstje aanpakken. Het vervelende is wel dat ze het gelijk doorvertellen met de grote aantallen als gevolg. Maar wel mooi die witte vogels met gele kuiven. Een zat er zelfs bijna op mijn schouder op de leuning van mijn stoel.

Na de koffie heeft Eline de tent weer ingepakt en zijn we gaan rijden. Vandaag mijn beurt om te rijden en Jacques regelmatig links, links links, zeggen.

Eerst naar een strand en uitkijkpunt Wattamolla gereden. Een leuk recreatiegebiedje met een waterval, strand en uitkijkpunten. De drie hoogtepunten bekeken en toen nog onder een boom gezeten voor een glaasje. De feestvreugde werd een beetje minder toen een parkwachter vlak naast ons een pomp aanzette, voor de bevoorrading van de watertank van de toiletten.

Weer verder zuidwaarts langs de kust gereden, Jacques begon het regelmatig links al wat af te zwakken het mocht wel iets meer naar rechts i.v.m. takken die langs de weg hingen. Naar mijn gevoel viel het allemaal wel mee, maar doen we door een plaatsje reden, knalde ik met mijn linker spiegel ergens tegenaan. De spiegel klapje naar binnen en de twee spiegeltjes hingen er als dode vogeltjes onder. De camper een stukje verderop neergezet en de schade samen bekeken. De spiegel kon eigenlijk gewoon weer terug geduwd worden en viel weer netjes in zijn vergrendeling. De kleine dodehoekspiegel kon weer worden teruggeklikt en de grote spiegel idem dito. De schade viel gelukkig mee. Maar we rijden toch weer een beetje rechtser.

Na nog twee uitkijkpunten over de oceaan bekeken te hebben kwamen we bij de camping in Corrimal, Corrimal beach aan. Voor de ingang geparkeerd en samen naar de receptie gelopen om een plekje te bespreken. Kregen eerst een plek achterin de hoek, toen we opgaven dat er ook twee echtgenotes bij waren, kregen we ineens een ander plekje. Jacques merkte al op dat we bijna in de homohoek hadden gestaan. Dat verstond die mevrouw kennelijk ook. Moest er wat om lachen kregen nog een beetje korting, dan heb je er gelijk twee vrienden bij.

kees en hanneke

Leuk om jullie verhalen weer te lezen en om een beetje mee kunnen genieten

Gert en Clazien

Leuk om jullie weer te volgen. Wilma nog gefeliciteerd met je verjaardag. En Gerrit de omgeving is ook mooi ook al zijn er wel heel veel ander soort vogeltjes :))

Anne en Mieke

Gerrit 1 tip misschien je had schrijver moeten worden,
schitterende verhalen.
En nog gefeliciteerd wilma.

Jaap-Willem

Ik zei toch: Links rijden!

Francis

Hoi Wilma en Gerrit,
Wat leuk om jullie reisverhaal te mogen volgen
Geniet ervan
Groetjes Peter en Francis

Angelique Johnston

Hoi, jullie kennen me niet. Ik ben nu ook in australie en lees ook andere verhalen van australie reizigers. Leuk jullie trip met de camper. Hebben wij vier jaar geleden ook met gezin gedaan, van Sydney naar cairns en Alice Springs en Darwin. Nu ben ik alleen aan het reizen in NSW en Queensland. Veel plezier nog!

Gerrit

Links rijden houdt niet in uiterst links rijden maar daar ben je nu natuurlijk wel achter.Gelukkig geen schade aan de spiegel.