wilmagerritdownunder.reismee.nl

Patonga Caravan and Camping Area

Gewekt door de vogeltjes, de lach van de Kookaburra, of te wel een soort schreeuw van een waanzinnige, verder een aantal kaketoes die af en toe krijsend langs kwamen. Bij de wandeling naar het toiletgebouw nog twee soort bosfazanten tegengekomen. Één van de twee trok met zijn poot stukken vermolmd hout uit een tak. Hierbij kwamen grote larven vrij te liggen die hij of zij dan weer aan de ander voerde. Hier nog een leuk filmpje van kunnen maken. Vandaag geen deadline om van de camping af te komen. We hadden alle tijd en zijn na de koffie weer gaan rijden in de richting van de kust. Kwamen vandaag onze eerste kangoeroe tegen. Om nu te zeggen dat dit een hoogtepunt was is iets teveel van het goeie, want het beestje lag doodgereden langs de weg. Nog even bij een hamburgergigant een ijsje gehaald en vervolgens in de buurt van Windsor bij een Koala park langs geweest. Het park zelf was gesticht in 1925. Het enige dat met zijn tijd was meegegaan was de prijs van de entree. In het park in oude kooien kangoeroes, emoes , dingo’s (2) en nog een aantal andere beestjes gezien. Maar het hoogtepunt was om twee uur, dan zou met de Koala’s die voor half dood in de bomen hingen te chillen, een show worden gegeven. Om 10 voor twee stonden we al gereed voor het hok, de lijnen boven het hok waren veelbelovend. Om twee uur kwam er een mevrouw, die leek overigens totaal niet op een Koala. Maar het hoogtepunt was dat we er een uit mochten zoeken en met het beestje op de foto konden. Moesten hem wel aan zijn tak laten hangen. Aaien, en flitsen was allemaal geen probleem. Wilma en Eline zijn met een Koala op de foto gegaan, zij helemaal blij.

Vlak voor Patonga nog een winkel opgezocht. Een K markt dit keer. Inkopen gedaan voor de komende dagen en een nieuwe stoel aangeschaft omdat er één de geest had gegeven. Nadat we bij de winkel weg waren gereden lazerde bij de tweede bocht het gehele glasservies met lade en al door de camper. De schade drie wijnglazen en een ander glas niet meer te lijmen. De scherven bij elkaar geveegd. Gelijk was een stuk duidelijker waarom er allerlei plakbandresten op die lade zitten. De lade er weer ingezet, paste allemaal nog netjes, zullen hem voortaan nog iets zorgvuldiger dicht doen.

Tegen vijven op de camping aangekomen, staan op een mooi plekje tegen de baai. Het was eb bij aankomst honderden kreeftjes die als soldaten marcheren op het strand. Ziet er wel grappig uit die beestjes. Verder een aantal pelikanen en de enige echte Anas Platyrhynchos. Ik had er al snel één te pakken, maar heb hem weer losgelaten. De eenden onderhouden het gras hier, ze eten er wat van en als dank schijten ze de boel onder.

Vanavond heeft Jacques pizza’s naar een recept van Anika gebakken. Smaakten goed en verder hebben we nog een potje kanasta gespeeld, waarbij Eline en ik hebben gewonnen.

Gerrit

Waarom pak je nou in hemelsnaam zo'n Anus P. Had je er zin/trek in ? Snap het niet.
Het stoer geweest om met een koala op de foto te gaan. Maar gelukkig krijg je je kans nog wel in een volgend dierenpark.