wilmagerritdownunder.reismee.nl

Tweede dag Patonga Caravan and Camping Area

Vandaag rustig aan gedaan voor de tweede nacht op de camping op de landtong tussen Patonga Creek en de Brisk Bay gestaan. Dit is vlak boven Sydney. Een rustige camping met aan drie kanten water. De dag rustig begonnen met toilet maken in het toiletgebouw van de camping. Altijd weer even wennen in zo’n ruimte met rammelende deuren en wanden die eigenlijk niet meer zijn dan een veredeld schaamschot. Om de ventilatie te garanderen is de hoogte van de wandjes 1.80 meter, daar steek ik dus een stukje bovenuit. Dit alles nog geen probleem maar vanmorgen was er een gast die vol overgave een serieuze poging deed de eerste maten van de Air van Bach tussen zijn aambeien door te fluiten.

De receptie van de camping was inmiddels open, even langs gegaan om de overnachting van afgelopen nacht te betalen en nog een nachtje bij te boeken. Werden door een heel vriendelijke mevrouw geholpen, die ons gelijk een reisschema tot aan Brisbane meegaf.

Na de koffie ging Jacques er op de fiets vandoor, de dames vermaakten zich met hun E-readertjes en ik heb de vogelstand nog eens geobserveerd. Het water in de Creek is twee keer per dag even grotendeels weg. Rond een uur of twaalf was het vloed en kwamen verschillende vissers terug en werd de vangst schoongemaakt op een roestvrijstalen tafel langs het strand. De pelikanen en meeuwen zorgden voor de afvalverwerking. Ze vangen hier van alles wat van een papegaaivis tot aan scholletjes.

Na het zien van al die vis zijn we toch even de Patonga Creek in gedoken. Door de stroming en de zandbodem was het zicht onderwater niet niet verder dan een meter. Snorkelen werd vandaag niets, maar het was wel even verkoelend. Wilma wilde de Creek niet in die had al teveel soldiercrabs op het strand gezien.

In de middag naar het Warrah Lookout uitzichtpunt gelopen. Was een hele klim, vanaf overhangende rotsen, mooi uitzicht op de Broken Bay en de daarachter liggende Pacific. Grote spinnenwebben met forse spinnen onderweg.

Jacques heeft weer gekookt. Ik mocht meehelpen met de afwas. En na de koffie hebben we weer een potje Kanasta gespeeld. Jacques en Wilma hadden het geluk dit keer aan hun kant.

Gerda van de Camp

Hoi ,ik zie jullie vakantie verhalen nu pas. Leuk om die te volgen. Volgens mij vermaken jullie je prima. Veel plezier nog

Gerrit

Het geluid van gereutel op een camping pot roept nostalgische gevoelens op. Je moet wel een echter kenner zijn om te kunnen constateren dat iemand anders aambeien heeft.