wilmagerritdownunder.reismee.nl

Seal Rocks

Vandaag wat meer kilometers gemaakt. Maar niet nadat we in Umina zijn gestopt bij de Aldi voor een paar potten pindakaas en een tellertje voor de fiets. De teller was een koopje, en geeft dan ook nog de temperatuur, tijd, de verbranding, CO2 uitstoot en tot slot ook de gereden afstand nog aan. En dat alles ook nog draadloos inclusief batterijen en nog een zonnecel, kortom, de dag begon goed.

De reis van vandaag was langs de Pacific Highway naar het noorden. Volgens het boek zou dit een smalle weg zijn waarop je geen haast moest hebben. In werkelijkheid was het grotendeels gloednieuwe snelweg, waar de cruise control eindelijk eens zijn gang kon gaan. Onderweg langs baaien waar Pelikanen en Zwarte zwanen te zien waren maar verder was het veel bomen. Nog twee koffie en fris stopjes gehouden waarna we rond een uur of vijf aankwamen op Seal Rocks waar we op de locale camping zijn neergestreken. Na de boel te hebben uitgepakt, naar het strand om zeeleeuwen te kijken. Om precies te zijn geen één. De rots beklommen zagen we wel twee zeeschildpadden zwemmen die af en toe met kun kop boven water kwamen en af en toe een poot of staart. Het strand lag bezaaid met kwallen, kleine uitvoeringen van Portugese oorlogsschepen, het lokte niet echt om het water in te gaan. Ook mooie schelpen op het strand. Een stukje noordwaarts gelopen, was een man twee verrotte vissen aan een touw in de branding uit aan het laten. Nu zag die kerel er niet uit alsof hij net ontsnapt was uit een of andere inrichting, dus zijn activiteiten even aanschouwd. Sleept op het grensje water land de niet echt fris uitziende vissen over het zand. Bij het wegtrekkende water komen wormen met hun kopjes uit het zand omhoog omdat deze de niet te versmaden vis ruiken. De man ziet waar de worm zit en gaat vervolgens met een klein stukje rotte vis vlak voor het gaatje waar zo’n worm verdween in het zand friemelen. In zijn andere hand heeft hij een tangetje om de worm mee te pakken. Wij hebben geleerd dat die wormen snel zijn. De kwallen hadden die man regelmatig in zijn enkels te pakken. Wij hebben hem geen worm zien vangen maar hij liet er wel een zien was wel 30 cm lang. Terug op de camping waaide het flink. De spaghetti is door Jacques klaargemaakt was weer lekker. Om acht uur was het donker en om een uur of tien was er weer een hele mooie sterrenhemel om onder te gaan slapen.

Rob

Die weg was 15 jaar geleden al helemaal prima om te rijden. Je kan 'm helemaal tot aan Cairns volgen. Gave rit en heel relaxed!

Gerda schrijft,

Hallo wereld reizigers,wat zijn je verhalen goed.Je kunt wel een boek gaan schrijven Gerrit.Wat leuk dat jullie de zeeschidpadden hebben gezien ,ik had een roodwang schildpadje vroeger ook leuk toch.Bertus en ik wensen jullie veel plezier en goede reis verder.

Jenny en Wibe

Eindelijk alle verhalen gelezen en foto's bekeken, prachtig is het weer om jullie avonturen te volgen. Wat een mooie beesten en vooral de koala's zijn schattig! Ik begreep dat Eline en Jacques een gloednieuwe kleindochter hebben: van harte gefeliciteerd! Wilma nog gefeliciteerd met haar verjaardag, we zijn wel een dag of 10 te laat, sorry...
Heel veel plezier nog met elkaar, wij genieten een beetje mee!

Groeten van Wibe en Jenny