wilmagerritdownunder.reismee.nl

West Point Rocks

Na het ontbijt in de zon, het was ook weer nagenoeg windstil, een prachtige ochtend. Eerst een stukje omhoog gereden naar Sugarloaf point. Een vuurtoren met een mooi uitzicht over de Pacific en de ervoor liggende rotsen in zee. Door de jaren heen zijn hier heel wat schepen vergaan waaronder een Nederlandse onderzeeër. Op deze plaats zijn ook twee gaten in de rotsen waar de golven met veel geweld doorheen komen. Het was wel even klimmen naar de vuurtoren de laatste 500 meter moest je steil omhoog lopen. Kwamen nog een colonne rupsen tegen die samen een slang vormden, waar ze heen wilden was niet geheel duidelijk, op de terugweg liepen ze er nog alleen nu de andere kant op. Bovenop bij de vuurtoren zagen we naast het mooie uitzicht ook nog een Brahminy Kite, een grote bruine roofvogel met een witte kop en borst voorbij vliegen. Het doel voor vandag is South West Rocks, eerst een stukje over The Lakes way en vervolgens langs de Pacific Highway verder omhoog. Onderweg is bij een wegopbreking de linkerbuitenspiegel nog eens op deugdelijkheid getest , kwam er dit keer met een sterretje in de richtingaanwijzer doorheen. ( Gerrit ik reed dit keer niet) Onderweg de tweede levende kangoeroe in het wild gezien en vlakbij de eindbestemming zagen we een meertje dat vol zat met pelikanen, lepelaars, eenden enzovoorts. Hier even en stop gemaakt, was ook nog een mooie kijkhut, alleen daar zat geen beest. Eline reed de camper rustig vooruit terwijl wij de beestjes konden bewonderen. Na een minuut of 15 zijn we toen de laatste 10 kilometer naar de Camping gereden. Wilma en Eline zagen nog vijf kangoeroes. Op de vcamping ons bij de receptie gemeld, mochten een plekje uitzoeken. Op de camping staat het trial Bay Goal museum, dit is een oude gevangenis was in de eerste wereldoorlog nog Duitse krijgsgevangenen hebben gezeten. Door de jaren heen waren de oud ijzer prijzen nogal gunstig waardoor grote delen van het complex inmiddels omgegoten zijn. Een paar cellengangen waren nog aardig compleet, werd nu bevolkt door hagedissen en zwaluwen. Er liepen ook weer een aantal kangoeroes rond, waarvan één met een jong in haar buidel. Plekje op de camping ingenomen, liepen ook nog twee kangoeroes rond te stappen, zijn vrij sloom, kijken je af en toe eens aan en gaan rustig verder met gras eten en af en toe een stukje op hun zij liggen. De camper geïnstalleerd en bij de receptie gemeld welke plaats het geworden was. Onszelf op een ijsje getrakteerd, Jacques had mazzel een actie van Magnum, hij had een stokje in zijn ijsje die recht gaf op een gratis magnum. Hij fietst het er wel weer af. Naar de baai gewandeld, mooi wit zand, wel eigenaardig spul het zand van gisteren was eigelijk hetzelfde. Dit zand piept onder je schoenen, best wel vreemd. Bij het strand nog een riviertje waar ik eerst een fazant tegenkwam, maar hier heet hij Pheasant en ziet er ook heel anders uit. Daarna nog een reptiel van een metertje die voor mij een boom in schoot, had lange nagels en zag er niet echt appetijtelijk uit. Volgens Eline was het een Guan oid. Vanavond heeft Jacques pannenkoeken gebakken. Deze opgegeten onder het toeziend oog van twee kangoeroes. In de avond begon het wat te spetteren en te lichten van het onweer. Het bleef bij een paar spetters.

Gerrit

De rupsen liepen dus net zoals jullie de andere kant op ...... Het eten klinkt goed en zal ook wel goed smaken. Ik denk nog weinig geproefd van de fantastische Aussie keuken. Goed, het kost iets maar je krijgt wel waar voor je geld.

Jenny.drijver@gmail.com

Zoo, Eline stuurt dus ook (was het sterretje in de spiegel haar actie dan ?????), heel stoer!!
Als Jacques steeds zo lekker kookt, wat mag jij dan nog doen Wilma? Ongegeneerd vakantie vieren hoop ik, hahaha. Of ben jij de afwasbrigade misschien?