wilmagerritdownunder.reismee.nl

Nymboida Campground

De dag begon goed, in de zon ontbeten en de buurman is door Eline even geholpen bij het opzetten van zijn tent. Bleek een zus in Den Haag te hebben, was er afgelopen winter nog geweest, maar dat rechts rijden vond hij maar niets. En afstand houden daar leken die Nederlanders helemaal niets mee op te hebben. Na de koffie gaan rijden, en al snel begon het wat te regenen, af en toe een klap onweer en soms dusdanig noodweer dat we even aan de kant gingen om het water langs te laten stromen. Via Bellinger naar Dorrigo gereden waar we in de regen naast de bibliotheek hebben geparkeerd en gebruik hebben gemaakt van de wifi. Vervolgens nog wat inkopen gedaan en de tank afgeroomd. Omdat het regende doorgereden richting Grafton. Toen het eindelijk droog was een koffiestop gehouden bij een creekje, niet echt rustig want het stikte er van de bell birds. We zaten net toen het weer begon te regenen. Waren ze even verderop de weg aan het repareren, asfalt eraf, vette klei erop en dat in de regen, zag er heel spannend uit. Naar boven met een gangetje, en daarna in z’n twee afremmend op de motor weer naar beneden, hij bleef gelukkig rechtuit lopen, wanneer hij uit koers raakt stuur je het geheel niet gemakkelijk bij in die gladdigheid. We kwamen een mooie camping met kano faciliteiten tegen. Hier naar binnen een vriendelijke mevrouw zei dat we mochten gaan staan waar we wilden, we waren achteraf de tweede gast. In de receptie informeerde Jacques naar de kano’s een Canadees hadden ze ook wel maar om uit te vinden of deze van aluminium was of van plastic gaf wel wat problemen. Jacques probeerde het eens met is het een ‘Tupperware’ kano. Toen kwam een derde man de receptie binnen, die leek daar ook bij de inboedel te horen. Bleek een Fries te zijn. Tiede / Wiebe Haringsma, hij kwam uit Woudsend en had twee jaar geleden in Balk een Australische leren kennen en was daar achteraan gereisd. Natuurlijk even gevraagd Of hij Simon ook kon. Ja natuurlijk zijn broer Roelof Haringsma leverde wel eens aan hen. Hij kent Siebe ook wel dat was toch die jongen met die oude brommers. Friezen zitten ook over de hele wereld.

Op de camping een mooie plek naast de creek uitgezocht. Staan op een beetje weggegroeide betonplaat dus mooi recht. Er is warm water, dus lekkerder douchen dan vanmorgen. Er staat nog een mooi afdakje naast zodat we droog zitten mocht er nog een bui vallen. In de royale buitenkeuken is Jacques helemaal los aan het gaan onder de gele TL buizen. Ik type dit stukje terwijl de geuren van uien,broccolie, knoflook en nog veel meer voorbij komen. Op de achtergrond een Cookaburra, een eski voor de locals. Wij zijn weer lekker downunder zal ik maar zeggen.

Gerrit

De route Bellinger-Dorrigo-Grafton hebben we ook gereden. In Dorrigo hebben ze heerlijke appeltaart met uitstekende koffie. Gemist denk ik?