wilmagerritdownunder.reismee.nl

Nymboyda campground dag 2

Op dit kano walhalla nog eendag blijven staan. Een Canadees gehuurd om de stroomversnellingen te trotseren, en tussendoor van de natuur te genieten. Het probleem hier is alleen dat de Creek hier nagenoeg droog staat. De Creek is helemaal ingericht voor het wildwatervaren. Het water komt vanaf een waterkrachtcentrale de Creek in. Nu hebben ze de waterkrachtcentrale die hier een stukje verderop staat stilgelegd en het water wordt kennelijk ergens anders heen afgevoerd. Voor het varen werden we nu weggebracht met een landrover met aanhanger naar de Nymboida rivier. Eerst liet Jack de chauffeur ons zien waar we weer uit de rivier moesten stappen, en daarna bracht hij ons naar een brug over de rivier waar we in de rivier werden gedropt. Eerste een klein stukje stroomopwaarts gevaren, en daarna gedraaid en met de stroom mee verder stroomafwaarts. Kwamen een paar stroomversnellingen tegen die stuurman Jacques netjes nam. Voor mij was het meer een beetje peddelen, naar de juiste kant hangen en de meeste spetters opvangen. Met Jack hadden we afgesproken dat we om drie uur weer opgehaald wilden worden. Ondanks twee stops en nog het nodige gespeeld te hebben met de stroomversnellingen, waren we om twee uur al bij de uitstapplaats. Onderweg wel een schildpad, een ijsvogel en wat hagedissen gezien. Het vogelbekdier wat beloofd was was er net even niet. Jack pikte ons om stipt drie uur weer op waarna hij ons met gezwinde spoed terug naar de camping bracht. Nog langs de Creek gelopen waar allerlei hindernissen waren gebouwd. Jammer dat er onvoldoende water tussendoor gaat. Nog een boom met limoenen tegen gekomen, is er gelijk een van meegenomen voor de dressing van de sla. Vanavond is er weer in de buitenkeuken gekookt. Net nog even met Michele gebeld, hebben Tijn en Fenna nog even gehoord.

Francis

Doordat ik er pas later ingekomen ben heb ik jullie verhaal nog niet helemaal goed gevolgd maar het ziet er allemaal wel weer avontuurlijk en mooi uit.
Groetjes

Elly en Gustaaf

Lijkt ons een hele mooie ervaring, zo samen in een kano. De omgeving ziet er toch anders uit vanaf het water. Wij genieten, zoals altijd, van de mooie foto's die Gerrit maakt! Geniet maar lekker verder daar.

Gerrit

Vogelbekdieren staan er om bekend dat ze zich overdag niet laten zien. Met schemering lukt het misschien. Je moet ze lokken het imiteren van de lokroep van het vrouwtje. (Gerrit kent die wel) Nog beter is om een stukje ri.nest te zwemmen en tegelijk het geluid ten gehore te brengen. Succes verzekerd.