wilmagerritdownunder.reismee.nl

Roma

Vandaag een lange rit gemaakt van Goondawindi naar Roma. Eerst nog even getankt, je kunt beter maar goed vol zitten bij zo’n ritje door the middle of no where. Bij het tankstation hadden ze een aanbieding. Bij afname van 40 liter kreeg je 4 ct korting per liter. Met hangen en wurgen ging er 39,5 liter in. Deze daalder moesten we dus laten schieten. Een goede 300 km, door wat ‘saai’ landschap. Beetje droog veel dode bomen, soms ineens een maïsakker, of een ander onbekend gewas. In de weg regelmatig een verlaging waarover het water kan stromen. Staat dan een geel bord bij met ‘flood.’ Daarbij kon je beter even inhouden, want het asfalt lag daar meestal niet helemaal vlak. We maakten op sommige plekken wel eens een klein sprongetje met de camper. In een plaatsje onderweg nog een koffiestop gehouden. Was een leuke tent, met koffie uit de automaat. Jacques had zijn gratis Magnum nog te goed, die daar dus verkregen bij de aankoop van nog drie van die caloriebommen. Nadat we deze ophadden, hadden we weer twee stokjes die recht gaven op een gratis Magnum. (kans van 1 op 6). Van de week dus nog eens een ijsje. Het is overigens bloedheet buiten, zolang je rijdt met de airco aan gaat het wel, de ramen voelen gewoon heet aan. Buiten is het ruim boven de 35 oC . De uitbaatster van de koffietent wist dat er twee hete dagen zouden volgen. Onderweg nog een paar keer gestopt om wat te drinken en nog een foto gemaakt van wat autowrakken. Bij een Creek met water, dat is hier niet vanzelfsprekend, nog even gestopt voor een foto. Jacques probeerde gelijk even een cactus uit. Sneed er één van de vijgen af en sneed deze open om er wat van te proeven. Bleek die cactus ineens een soort terug te vechten. De vijg was voorzien van een soort haartjes, die stuk voor stuk in zijn vingers verdwenen. Hij is de rest van de middag met een pincet in de weer geweest. Vandaag ook nog wat beestjes gezien. Een Emoe, die nu langs de weg, voor het prikkeldraad liep. Nog wat Kangoeroes die onder bomen in de schaduw lagen. Verder op de weg de nodige Kangoeroes in verschillende staat van ontbinding, een varken, twee Kaketoes, een kat en een varaan. Ook nog een adelaar die van dit gevarieerde aasaanbod dankbaar gebruik maakte. We staan nu op de camping waar Gary en Anika met Haley en Olivia twee weken geleden hebben gestaan. Jacques en Eline hebben zich bij de campingeigenaar gemeld, waarna we een mooi plekje kregen. Ze hadden wel wat medelijden dat ze in een tent zouden slapen, het dreigt hier vannacht niet ver onder de 30 oC te komen. De campingeigenaar kwam al snel langs met zijn golfkarretje met daarop een ventilator en een mobiele airco, voor hun tentje. Ze mochten kiezen. Ze kozen voor de ventilator, morgen weten we of het de juiste keuze is geweest. Nog even een rondje gezwommen in het zwembad, was 1.90m diep. De vierkante meter in het midden van het vijf meter bad wel te verstaan. Wilma hield het bij pootje baden. Het is nu in ieder geval nog lekker warm buiten. Vanavond weer een potje kanasta gedaan. Dit keer het geluk aan onze kant gehad.

hanneke en kees

Jullie tent zal inmiddels weer goed droog zijn met deze temperaturen. Is de hele familie nog bij Della? Ga er maar lekker snel naar toe. Plaatsen jullie die spinnen foto's speciaal voor mij?

Gerrit

Geen lege wijnfles waar dat halve litertje in kon?