wilmagerritdownunder.reismee.nl

Mountain View 2e dag

Na een warme stormachtige nacht er beginnen steeds meer beestjes te komen, op de blauwe lakens zie je ze niet zo gemakkelijk, maar af en toe komt er weer zo'n kriebelbeest voorbij. Ze zijn gelukkig nog niet al te groot. Tegen de ochtend begonnen de honden op een gegeven moment met z'n allen (vijf) te blaffen en te huilen, om kwart voor zeven opgestaan. De wind was weer wat gaan liggen en de temperatuur was weer wat meer in de richting van de 20 graden. eerst een stukje gelopen en de vogeltjes wat bewonderd. de katten ziijn druk bezig het aantal binnen de perken te houden, met name de macpee Larks schijnen ze goed te smaken, maar er vliegen er nog steeds heel wat rond. Gary wat geholpen met het verwijderen van bomen langs een hekwerk. De buurman aan de andere kant had na een storm een tijdje terug een stuk of tien omgevallen bomen afgezaagd bij het hek. Garry mocht hetgaan aan zijn kant opruimen. Met een tractor met voorlader heeft hij de takken en bomen aan de kant geschoven. Wij reden met de Landrover achter hem aan, want hij zou de tractor na een paar kilometer weer achterlaten langs het hek. Nog een paar stokjes opzij gegooid, was eigenlijk niet echt nodig. Wanneer je er maar overheen kan rijden is het al goed. Verder langs de afrastering weer teruggereden naar huis, met de landrover nog van een hellinkje af van een procent of 30, waarbij het lijkt alsof je de landrover met zijn neus rechtop in de grond parkeert. Annika heeft met Wilma, Eline en de kinderen, in de Nissan ook een rondje gemaakt naar de dam, één van de waterbassins. Anika kwam bijna vast te zitten in wat los zand, maar wist de auto met haar stuurmanskunsten toch rijdend te houden. Weer terug een bakkie gedaan en de watertank van de camper gevuld. Wilma was weer druk met de was, hebben nu zelf ook weer een schoon laken. Eind van de middag met z'n allen naar de kreek gewandeld. Vlak ervoor ligt nog minimaal 70 jaar geschiedenis weg te roesten. Autowielen met houten spaken worden al een tijdje niet meer gemaakt. In de kreek een klein beetje water op het diepste punt. Toen we terugliepen begon het al wat te dreigen. Even later kregen we de eerste onweersbui met ongeveer 7 mm water. er kwam daarna nog een tweede met ruim 10 mm. Het gras kan weer wat groeien. Vanavond nog even geskyped met Michèle Gijsbert en de kinderen. Het was een one way talk, zij hoorden ons wel maar wij hen niet. vanavond vroeg naar bed.