wilmagerritdownunder.reismee.nl

Mountain view 4e dag

Vannacht regen en vanmorgen weer een paar fikse buien. Het begint toch el een beetje zorgelijk te worden. Het moet nu toch echt snel droog worden en twee dagen blijven willen we donderdag weer richting Brisbane kunnen vertrekken. De omgeving wordt wel steeds groener ik zag vandaag zelfs al een vlucht eenden voorbijtrekken.

Rond de middag werd het droog, waarna Anika een paard (Wiliam) heeft gezadeld waarna wij, Jacques, ik en Haley een stukje hebben gereden in de yard. Ik ben er niet afgekieperd, dus het was een redelijk succes.

Eind van de middag met Gary mee geweest om een stukken omheining te herstellen. Een deel van de omheining had Jasper helpen plaatsen. Door dat twee stieren met elkaar aan het rollebollen waren geweest was een stuk beschadigd. Een ander deel was door het wassende water opgelicht en moest weer in de grond worden teruggezet. De omgevallen bomen die op de paden en over de omheining lagen werden deels weggeduwd, met de kettingzaag afgezaagd, weggetrokken met de auto dan wel weggesjouwd door ons. Waar het prikkeldraad gebroken was is dit hersteld. Ook vandaag weer veel ruig terrein, afgronden, diepe kreken met afgesleten rotspartijen in het ongeveer 6000 hectare grote gebied van Gary.Tijdens het wer een beetje uit mijn broek gescheurd, was weg gelijk een stuk luchtiger. Boven op de heuvel aan de noordgrens stonden hele grote Eucalyptusbomen en heel veel grasstrees.

Na vijven weer tijd voor een biertje/wijntje/frisje. Bij de kippen de eieren weggehaald, had de bebroedde eieren bij elkaar in één nest gelegd van de week. Het andere nest lagen nu 7 eieren in. Deze nog gewogen in een emmer water, blijkt dat die kippen met de eieren lopen te goochelen. Er waren er vier bebroed. De Chinese lekkernij van een bijna volgroeid kuikentje in een ei, daar geloven we hier niet zo in.

Na de macaroni en koffie de veranda en de woonkamer versierd voor Haley haar 2e verjaardag morgen. Ik zag al een valhelm langskomen voor het paardrijden, lijkt mij een goede keuze. Ze zit al graag op een paard.

Elly en Gustaaf

Wat een avonturen. Zo ver van de bewoonde wereld en toch gezellig met elkaar. Genoeg werk voor Gerrit, gelukkig, wij maakten ons al zorgen...veel plezier met elkaar! Moet Wilma het nu zonder beren doen? Genoeg spinnen en andere dieren? Doe ons nog maar een foto van een vogel!

Gerrit

Ik krijg het idee dat Gerrit zich daar helemaal thuis aan het voelen is. Goed eten en drinken, op tijd een dutje, vroeg naar bed en al flink aangekomen. Dat moet wel want anders scheur je niet zomaar uit je broek. Fijn dat het ook flink geregend heeft. De bodem kan daar wel wat gebruiken.