wilmagerritdownunder.reismee.nl

Mountain view 5e (laatste) dag

Om half zeven op en een stukje gefietst richting Mitchell. Het hek uit de kreek door en daarna weer gekeerd. In de twee watertjes achter de dammen nog wat Talingen en Woodducks gespot en ook nog wat dodaarsachtige beestjes. Ook nog een Walibi die al vroeg op was. Weer terug was Jacques al druk met het bakken van pannenkoeken voor het ontbijt. Het was feest want Haley is vandaag twee geworden. Het was echt feest voor haar vandaag ze kreeg een mooie feestjurk aan met een button dat ze jarig was. Een mooie verjaardagstaart was met huisvlijt gemaakt. Er waren (heel) veel cadeautjes. Om een uur of elf kwam Della ook aangereden en de buurvrouw had gebeld dat ze vertrok en er over anderhalf uur zou zijn. Toen ze er na die tijd nog niet was haar tegemoet gereden om te zien of ze vast was komen te zitten onderweg. Maar nog voor het hek kwamen we haar al tegen. Zij had ook hondje Diamond bij zich een vriendelijk beestje die niets liever doet dan een tennisbal apporteren.

Om half drie was het feestje weer wat over en ging de visite weer naar huis. Diamond zou nog een paar nachten blijven logeren. Aan het eind van de middag weer een stukje (kilometer of 15) hekwerk gecontroleerd op omgevallen bomen en draadbreuken. Wilma ging met Anika en Haley in de Landrover ook een stuk van het terrein rond om te zien hoe het eruit ziet. Haley viel al snel in slaap, maar na verloop,van tijd werd ze weer wakker en wist precies de weg over het terrein

. Ook weet ze wat stieren en wat koeien zijn. Weer de nodige bomen weggesleept, gezaagd en geduwd. Ondanks de bosbranden die hier regelmatig voorkomen is het mooi bos met hele oude hoge bomen. Ook lagere grasstrees zijn mooi om te zien. Om de grootte weer te geven heb ik met Gary bij zo’n boom geposeerd. In een hoge oude boom zat ook een heel groot nest, waarschijnlijk van een adelaar, die hier nog volop voorkomen. Op het terrein staan de verschillende bomen voor een groot deel bij elkaar. Het is allemaal natuurlijk bos door de grondsoort en ligging blijkt toch dat één soort boom op een plek de meerderheid heeft. Het was weer flink steil hier en daar, zonder 4dwd begin je hier niets. Rond zonsondergang weer terug en toen was het tijd voor een biertje/wijntje/frisje. Bij het eten vanavond enorme lappen rundvlees. Wel uitgevonden dat het vlees zorgt voor de lengte en het bier voor de dikte. Na het eten zag ik twee (giftige) Cane toads onder de waslijn doorlopen. Een kleinere en een enorme knaap. Gary heeft deze met zijn revolver met een .22 hagelpatroon naar de andere wereld geholpen.

Hierna begon het ineens weer te regenen, dat kunnen we hoe belangrijk ook voor het land nu echt niet gebruiken. Wanneer de weg nat is zijn de klei delen niet te berijden. Die worden spiegelglad en het gaat allemaal op en neer, en is dan ook nog niet gelijk. Het stopte gelukkig vrij snel weer. Hopelijk hebben we morgenochtend niet teveel problemen hiermee, want we moeten al vroeg weg.

Na het eten waren we Diamond ineens kwijt. Met lampen, want het is hier pikkedonker, aan het zoeken gegaan en hem in eerste instantie niet kunnen vinden. Vervolgens heeft Gary twee honden losgelaten en is samen met hen in de auto gaan zoeken. Hij vond hem toen vrij snel bij de Kreek.

Helaas zijn er geen filmbeelden beschikbaar van mijn ruiterervaring. Maar de foto's geven een aardig realistisch beeld.

Gerrit

Op naar Brisbane ...en fffff geen regen dus.

Ted en Hanneke

Een feestelijke laatste dag dus.....gefeliciteerd allemaal.En een fijne voortzetting van jullie reis.X

Gerda

Gerrit en Wilma een fijne en goede reis verder .

kees en hanneke

Vanmorgen met jacques en anika op skype te horen gekregen dat jullie de grote weg goed hebben kunnen bereiken. Eind van jullie reis komt al weer in het zicht, geniet nog lekker van de laatste dagen in australie